اسانس‌ها در صنعت آرایش و بهداشتی نقش مهمی دارند. اسانس ها عبارتند از ترکیبات طبیعی که از مواد گیاهی، حیوانی یا معدنی به دست می‌آیند و بوی خاص و طعم مشخصی دارند. در صنایع آرایشی کاربرد گسترده از اسانس ها موجب تولید محصولاتی با رایحه های مختلف شده است.  همچنین از اسانس های طبیعی برای انواع کرم های ضد التهاب و مصارف دارویی برای انواع پوست ها استفاده می شود.

 

کاربرد اسانس در لوازم آرایشی

برخی از کاربرد اسانس آرایشی و بهداشتی

1. عطرسازی

اسانس‌ها در اصل همان رایحه های طبیعی هستن که در ساخت انواع عطر و ادکلن‌ ها استفاده می‌شوند.  تنوع رایحه ها و ترکیب رایحه ها با هم در تولید محصولات جدید عطر و ادکلن از کاربرد های اسانس های آرایشی برای تولید کنندگان عطر و ادکلن می باشد.

2. اسانس صابون و اسانس شامپو 

امروزه کارخانجات تولید شامپو و صابون از اسانس‌ها به عنوان عامل اصلی بو دهنده و طعم دهنده در صابون‌ها، شامپوها، ژل‌های حمام و محصولات شستشوی بدن استفاده می کنند. این استفاده از اسانس ها موجب تولید محصولات متنوع در عصر جدید شده است.

3. اسانس کرم و لوسیون

کارخانه های تولید لوازم آرایشی از اسانس‌ها در تهیه کرم‌ها، لوسیون‌ها و روغن‌های بدن به عنوان بخشی از ترکیبات به کار می‌برند. رایحه های اسانس علاوه  بر اینکه  به پوست نرمی، لطافت و بوی خوش می‌دهند کاربرد های دارویی و خواص مفید برای پوست نیز می تواند داشته باشد.

4. آرایش لب

از برخی اسانس‌ها در تولید انواع رژلب، بالم لب و برخی محصولات مراقبت از لب به عنوان رایحه دهنده اصلی استفاده می‌شوند.

5. محصولات مراقبت از مو

از دیگر کاربرد های اسانس‌ها می توان به این اشاره کرد که از اسانس های دارای مواد مغذی به عنوان رایحه دهنده و مواد مغذی در شامپوها، کرم‌ها و روغن‌های مو استفاده می‌شوند.

6. اسانس محصولات آرایشی

برخی از اسانس‌های طبیعی و روغنی در ساخت کرم پودر، رژگونه، سایه چشم و محصولات آرایشی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

 

تنوع اسانس ها چه از نظر رایحه و چه از نظر کیفیت در شرکت رایحه پایدار ایرانیان به صورتی هست که تمامی محصولات قابل تولید در صنایع آرایشی و بهداشتی را می تواند پوشش دهد، کافیست با مشاوران فروش ما تماس بگیرید.